Sunday, November 4, 2012

人生的测验

原来,时间真的过得很快。一转眼,自己已经一年没有上部落格。面子书,也没有以前的活跃。大概,已经弄不清楚,什么应该分享,什么不应该。 

很多时候,人,都喜欢分享开心的事,美丽的东西。但美丽的定义,有所差距。炫耀和分享也变的一线之差。有时候,想分享伤心的事,在面子书上腼腆的想得到一些安慰。可是。。

 “为什么你整天都不开心的?“
 ”你怎么知道?“
”哪,整天看到你在面子书放话。。。” 

抚心自问,自己也不是常常说出沮丧的话啊!所以,一两次,在不适当的时候出现,也会变的常常。伤心是因为,这是出自一个自己蛮在乎的朋友。可能是自己不会经营这友情吧,也很久没有跟她聊天了!她不了解我,也是应该的吧!又或许,对于乐观的她,我确实是悲观了点。 

我一直以为,事无不能对人言,所以一直很多话。说话也没有过滤,典型的口直心快。说到我说谎的时候,都很容易被看穿。因为我一向的宗旨就是如果谎不能撒一辈子,那就不要撒。自己也非常讨厌撒谎的人。这样的我,跟现实生活的人们,有着很大的差异。现实生活中,那里没有尔虞我诈?诚实的人都很吃亏吧! 

那,出家的行者,是否都愤世嫉俗呢?
那,如果不改变,就没有办法在竞争社会里生存吗? 

人生,本来就是一所学校。在慢慢学习(成长)的过程中,有着许多的测验,考试(挫折,失败)。但如果,你能面对它,征服它,它就是你宝贵的一课。所以嘛,我要对这个测验说,”我跟你拼啦!“

2 comments:

Yuan said...

It's been a long time since you last blogged.. just drop by and say "hi". What we write may seem very much different from the eyes of the people who read coz they will never know in what mood your words are written. Once I thought my friend was going to commit suicide after written a statement but it turned out to be she was just fine and had fallen to sleep before we finished messaging, gosh.. I think you friend is trying to cheer you up and be concerned coz she believed you wrote it in your worst mood. She might have just helped you from doing something silly.. Sounds long winded here. Ok lup, if you have any problem, it is better to call your friend or "me" lar.. Facebook statements are somehow confusing and doubtful. Better don't leave a comment and never post a statement. 落得清静,快乐人生,what the f**k am I talking about? Haha, take care lup..

Jane Kong said...

Thanks for your comment. It's always nice to hear from you~ ^_^